lördag 11 juli 2009

Pooldrömmar...

Fortsätter med mina drömmar om hur vi ska fixa baksidan!
För visst är det tillåtet att drömma lite ibland!?!

Läste häromdagen Lottas fina blogg och fick så härlig inspiration! (Jag måste erkänna att jag är en av de 20 % som drömmer om pool!) Och ju mer jag tänker på det så skulle det ju passa så fint med en pool på vår nya altan, och bredvid den en snygg utedusch!
O tänk så fint man skulle kunna göra runt omkring poolen!

Som tanken är nu så ska det fyllas upp en del med fyllnadsmassa och matjord för att höja nivån på gräsmattan lite. Hmm, kanske man skulle försöka övertyga maken om att vi istället skulle lägga en peng och arbete på en pool?

Men...nackdelen är ju förstås att det inte är så många badvarma dagar under sommaren som man i så fall skulle vilja att det är! Och det är ju förstås inte heller helt arbetsfritt att ha en pool. Om man nu ska tänka praktiskt...

Så här skulle jag gärna ha det!




Poolerna ovanför hittar man hos Poolkungen



Den här finns hos Folkpool och skulle kunna fungera hos oss, delvis gömd under trallen och resten ovanför. Tycker att de löst det riktigt fint med trappsteg runt om!

Drömma kan man ju i alla fall göra!

2 kommentarer: