fredag 24 juli 2009

Inte alltid som man tänkt sig!

En av de saker jag "spontan" köpte på IKEA var en stor grön växt. Perfekt tänkte jag, den kan jag ha i en av de Höganäskrukor jag har! Dessa krukor var populära på bla 90-talet och jag och maken åkte runt på auktioner och antikaffärer och jag köpte några. Efter att ha haft dem i förrådet ett tag tänkte jag nu att det skulle vara kul om de kom till användning.



Men det gick inte riktigt som jag tänkt mig! Blomman var för stor!


Så det får bli tallriksmodellen tillsvidare!

Bilder: privata

5 kommentarer:

  1. En till som har lite problem med ögonmåttet märker jag - skönt att jag inte är ensam ;-)!

    SvaraRadera
  2. Du får plantera om blomman så passar den perfekt efteråt =)

    SvaraRadera
  3. Tessan: Det skulle kunna vara en idé! Men jag är lite rädd för att ge mig på rotsystemet på en så stor blomma, skulle inte förvåna mig om den inte tycker om det och dör! Skulle i så fall vara likt mig:) /Jenny

    SvaraRadera
  4. Ja, ögonmåttet är inte alltid ens vän :) Men det blir säkert fantastiskt fint med blommor i krukorna!
    Ha en solig dag!
    Kram Annah

    SvaraRadera
  5. Nä men så synd!
    Kunde ju blivit riktigt fint annars!
    Ja ja, du hittar säkert nåt annat snyggt istället ;-)
    Kram Therése

    SvaraRadera