onsdag 6 maj 2009

Utsidan!

Så här ser huset ut just nu! Vi ska måla vinkeln och funderar på att måla om hela huset och byta färg. Det lutar åt grått hus med vita knutar, ev lite brutet vitt. Har varit sugen på en ganska mörk grå färg men tvekar ibland och skulle tro att det blir som vanligt - den gyllene medelvägen! Nån som har nåt bra tips på en grå färg som inte uppevs syrenlila? Har förstått att gråfärgen ska gå åt det gula hållet för att undvika detta.


Föreställ er huset grått, ett stort trädäck i hörnet med en snygg utegrupp (har mina tentakler ute på span!) och en härligt grön gräsmatta! Det hinner kanske inte bli verklighet den här sommaren, men nästa!!!

Så här ser framsidan ut, taket ska bytas under sommaren. Tror det blir kanon!

Bilder: privata

9 kommentarer:

  1. Kolla på www.beckers.se dom har en kulör som heter DIS. Det var den kulören som vi sålde mest av förra året. En helt vanlig ganska mörkgrå färg som inte blir blå...

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittade "hem" till mig!
    Det var ju bra för då hittade ju jag till dig ;-)
    Ert hus kommer nog bli kanonfint när det är färdigt! (grått på hus gillar jag)

    Ska gå in å titta runt lite hos dig nu!

    La till dig på bloglovin, måste ju följa och se hur huset blir när det är färdigt - spännande :-)

    Ha det så bra så länge!

    SvaraRadera
  3. Var tvungen att skicka en kommentar till ;-)
    Verkligen jättefint hem du har, helt i min smak!

    Den där läckra fondväggen (ekgolvet) ni har i groventrén -
    hur får ni det till att fästas på väggen?
    Den blev jag riktigt imponerad av!

    Ha det nu så bra!

    SvaraRadera
  4. Vad fint det blev med gaveln! Kan tänka mig att det kommer att bli superfint med grått!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Kikar in och säger hej!
    Jätte fint hus ni har!

    SvaraRadera
  6. Jo, jag vet. Jag har en liten ängla dotter uppe bland stjärnorna. Men fick veta i veckan att jag är gravid nu igen! Och blev helt plötsligt väldigt nervös för saker och ting. Och lite nyfiken på hur det är att föda på " det normala sättet " .. Kram V

    SvaraRadera
  7. Kikar in och säger hej:)Vilket fin hus:)
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  8. Det kommer bli superfint, utbyggnaden är verkligen pricken över i, blir säkert fint i grått, kram

    SvaraRadera
  9. Hej! Hittade precis hit!
    Vilken fantastisk utbyggnad ni håller på med! Det måste jag absolut kolla hur det blir.

    Ha en fin helg!
    A-C

    SvaraRadera