fredag 20 mars 2009

Tapetfunderingar...

Har börjat att titta på tapeter till vardagsrummet - OJ vilket utbud det finns! Förr (kanske väldigt förr!) var det Boråstapeter och Duro som fanns att välja på, men nu - hur många olika kataloger som helst att bläddra i!!! Har man hittat en tapet man kan tänka sig, gäller det att skriva upp nummer eller namn direkt, annars är det nästan omöjligt att hitta igen den.

Vi funderar om vi ska sätta en fondvägg bakom kaminen eller om det ska vara en fond bakom TV´n och vidare ut i vinkeln...eller om vi ska nöja oss med våra vita "djärva" väggar!

Just nu har vi fonden bakom TV´n, och den tapeten tycker vi väldigt mycket om, men den blir för mörk att ha kvar på den väggen. Så här ser den ut:



Bild: privat


Skulle kunna tänka mig en ljus tapet om man ska fortsätta ha fond på den här väggen. Tex den här medaljongtapeten i vitt och skimmer från Nordsjös egen tapetkollektion "White laces and pearls". Mycket fin!


Ett annat alternativ vi fastnat för är en trädtapet. Men då tror jag den blir bäst bakom kaminen.


tapet essens, Duro


Bilden nedan hittade jag hos Mrs. b & co, de har gjort som vi tänkt. Kul att se hur det skulle kunna bli med en kamin (vår är en liknande) mot tapeten!


tapet wood, Cole and son




4 kommentarer:

  1. Hej! Och tack för din kommentar hos mig! (-:
    Ja, nu håller vi tummarna för att vi får sälja så snabbt som möjligt så att vi inte blir ståendes med två hus!
    Vi håller också på att kolla på tapeter nu. Jag älskar verkligen tapeter och håller med om att det finns ett enormt utbud där ute. Det blir att tapetsera om nästan varje rum i det nya huset som är 230 kvm stort. Har skrivit ner tapetnr och kollektion på de jag valt ut så att jag inte ska "tappa bort" dem. (-:
    Den vitskimrande medaljongtapeten på din första bild är superfin! Och den med björkarna är lite kul och blir fin om den sitter på rätt plats. Lycka till! /Helena

    SvaraRadera
  2. Vi har några gulmelerade tapeter i vardagsrummet som vi har lessnat lite granna på, skulle sitta fint med något nytt. Har du lust att byta åt oss med?...Det går fort framåt för en del.../Höjdgatan.

    SvaraRadera
  3. Gillar den vita medaljongen bäst men tycker även att den ni redan har är väldigt fin. Svårt val.

    /Bloggolina

    SvaraRadera
  4. Kul att du "tittat in" hos mig:)
    Skoj att du gillade vårt badrum.
    Ja, tapeter är inte lätt att välja.
    Jag jobbar ju med det varje dag, och jag kan säga att det gör inte saken lättare.
    Nyheter som dimper in hela tiden, gör att man
    "velar" när man nästan bestämt sig och nåt nytt kommer in.
    Bra blogg du har! Tittar gärna hit igen.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera