måndag 9 mars 2009

Kamerabekymmer!

Så var sportlovet över för den här gången! Helgen tillbringade vi mestadels i ishallen i stan där storebror spelade hockeycup.
Det gick bra för dem och de slutade på fjärde plats, (av 12) efter en mycket jämn och spännande semifinal. Så det var en nöjd men väldigt trött storebror som anlände hem på söndagseftermiddagen!

Jag hade gärna haft en ny kamera i helgen och kunnat föreviga deras spel lite mer rättvist än vad min nuvarande kamera gör! Jag har därför fortsatt att titta på kameror och fastnat för bland andra dessa:

En långzoomkamera från Canon.




Också en långzoomkamera från Canon, storebror till kameran ovanför denna.




En systemkamera från Canon.


Har aldrig använt en systemkamera förr, men läser man recensioner så är alla så nöjda med sina systemare. Å andra sidan säger recensioner för långzoomarna att har man en sån behöver man ingen systemkamera. Fördelen med systemkameran är ju att den går att utveckla vidare, å andra sidan kanske jag inte behöver mer än långzoomaren har att erbjuda. Hmmm klurigt är det i alla fall!

Bilder: lånad från Cyberphoto

2 kommentarer:

  1. Jag klarar mig med min Powershot ännu så länge! Jättebra kamera (S5IS) Ha det så bra.

    SvaraRadera
  2. Canon har bra kameror med snabb slutartid, om man vill ta rörelsebilder. Även att man kan ta flera bilder/sek. Jag har en Sony a350 eftersom jag tidigare hade en Minolta. Samma fattning på objektiven. Enda nackdelen är att den tar bara en bild/ca3 sek. Morr.
    men jag rekommenderar den starkt ändå eftersom den är lätthanerlig.
    http://www.konsumentguiden.se/Kamera/Digitalkamera/Sony_Alpha_DSLR-A350-p-04F0BA59-6E28-6842-C86A-AB8355D9B396.html

    SvaraRadera