fredag 12 juni 2009

Möbelflytt...

En gång flyttade vi in i vardagsrummet två gånger!

Måste säga att nu håller jag på att vara less på att bära dessa möbler fram o tillbaka! O att tömma vitrinskåpen! (Nu vet jag i alla fall vad jag har där!!!)

Anledningen till allt kånkande och bärande är att vi bestämde oss för att slipa det nyinlagda golvet o lacka om det. Vi valde att lägga in ett mattlackat ekgolv, ett snyggt golv, men nackdelen är att det mesta syns på det. Maken insåg att det var lika bra att slipa o lacka om det på en gång! (Tack älskling!)

Så här syns skillnaden:





Den matta ytan är härlig att gå på men den blanka är lättare att hålla snygg!

Nu ska bara listerna sättas dit så är vi tillbaka där vi var i tisdagskväll. Skönt!!!

Bilder: privata

2 kommentarer:

  1. Vad snyggt det blev!
    Vi skulle verkligen behöva både slipa och lacka vårt vardagsrumsgolv. Men jag bävar mig inför det, precis av samma anledning som du.
    Vi har förutom en stor bokhylla med flera vitrinskåp också en bar (som är riktigt välfylld;) och ytterligare en vägg med bara vitrinskåp fyllda med närmare 200glas.
    Så det för tyvärr vänta lite till....
    trevlig helg! kram kram

    SvaraRadera
  2. Så snyggt, verkligen!
    Här hemma skulle vi också behöva fixa golvet...men pust!!
    Hela nedervåningen har ju en öppen planlösning, så usch va massa damm det skulle bli ÖVERALLT!
    Det får bli ett projekt längre fram ;-)
    Hi hi såg på kommentaren innan att det är fler än jag som avvaktar :-)
    Kram Therése

    SvaraRadera