måndag 1 juni 2009

Inflyttning!

Vilken superhärligt väder vi haft i helgen! Solen har strålat från klarblå himmel och vindarna har i alla fall bitvis varit väldigt ljumma. Bikinin åkte på, så lite färg har allt den vitbleka kroppen fått!



Igår morse var jag riktigt sugen på att flytta in mer i vardagsrummet så jag tömde vitrinskåpen och passade då på att diska upp allt. Det var ju en hel del byggdamm som letat sig in i dem!









När jag var liten fick vi barnbarn varsinn servis av vår mormor. Varje jul och födelsedag kom hon med en sån här del inslagen i ett paket:


Minns att jag inte tyckte det var speciellt roligt att få porslin när man var typ 8 år och hellre ville ha nya kläder till Sindy (nån som kommer ihåg henne? -En slags variant på Barbie.)

Men jag kan säga att nu som vuxen är servisen väldigt uppskattad! Och varje gång jag tar fram den tänker jag på mormor!

-Det var kanske så hon ville ha det!

Bilder: privata

3 kommentarer:

  1. Ja, nu uppskattar man det man fick av sina far- och morföräldrar. Själv fick jag silverskedar som jag med glädje lägger fram på bordet när vi har kalas och skänker min farmor en tanke där hon sitter i sin himmel.

    SvaraRadera
  2. Va mysigt att vardagsrummet är färdigt!
    Kul att inreda och göra klart där nu då, förstår jag! ;-)

    Visst uppskattat man det mer nu, vad man en gång fick av mor/far-föräldrarna!
    Fick också kaffekoppar (Linnea) av min farmor!

    Ha det så gott!
    Kram Therése

    SvaraRadera
  3. Jag håller också med dig.
    Fick också koppar o tallrikar i den åldern av mina morföräldrar. Baronesse från hackefors heter min servis. Men idag är det som sagt vad jättekul att ha det fina porslinet. Även om tyvärr använder det alldeles för sällan.kram

    SvaraRadera