lördag 1 augusti 2009

Smultronstället!

Efter att storebror har provat hockeyutrustning och packat i några dagar har nu maken åkt för att lämna honom på hockeyskola 20 mil bort. Usch vilket tomrum de lämnade efter sig! Maken kommer hem imorgon och storebror ska tillbringa veckan därborta.
Med sig har han också några lagkompisar - det känns bra att han inte är alldeles ensam!

Lillebror och jag bestämde oss för att göra en utflykt för att muntra upp oss lite. (Ja, lillebror är inte speciellt nedstämd - han har gjort upp om att få sova i min o makens säng!)

Så vi gjorde en tur till "smultronstället", en handelsträdgård alldeles ute i en skogsbacke. Där finns också ett mysigt café så efter en runda bland alla plantor tog vi oss en fika och bara myste!

En jättefin granitbänk!

Bilder: privata

4 kommentarer:

  1. Förstår att du kommer sakna din kille, min stora tjej var ju på Gotland i en vecka för ett tag sen...saknade henne i massor!
    Får mysa desto mer med lillkillen hemma nu då ;-)

    Håller med dig, granitbänken var jättefin!
    Kram Therése

    SvaraRadera
  2. Ja, jag vet också hur saknaden är.
    Min äldsta dotter har i år för
    6:e året vart på konståkningsläger.
    I år var hon "bara" borta i 2 veckor.
    Föregående år har det oftast vart 3 veckors
    läger. Men när hon var mindre så brukade
    jag ta en veckas semester och ta med
    husvagnen och bo på en camping i närheten.
    Då blev det lite "lättare".

    Jättefin granitbänk!

    Há en bra söndag!
    kram

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt! En fika och att få gå runt och "lukta på blommor" en stund kan muntra upp mig vilken dag som helst... :)

    SvaraRadera
  4. Härligt med kombon fika och trädgårdsinspiration=) Ha en härlig dag

    SvaraRadera