söndag 8 februari 2009

Min underbara tvättstuga!

Vi gjorde en ny tvättstuga förra våren. I vårt hus var tvättstugan tidigare placerad i "korridoren" mellan groventrén och köket. Vilket var bra på så sätt att det var lätt att höra när tvättmaskinen tvättat klart. Men mindre bra ljudmässigt! Ibland var det som om tvättmaskinen var med oss vid middagsbordet! Dessutom använder en del vår groventré och ibland sorterar man ju tvätten på golvet (så gör i alla fall jag om vi varit borta ett tag). Kändes inte så bra när främmande människor hoppade över våra smutsiga kläder! Så till slut tog vi tag i saken och gjorde om ett förrådsrum innanför groventrén till tvättstuga. Så här efteråt undrar vi över varför i hela friden vi inte prioriterat detta förrut!

Det är inte helt klart därinne, jag behöver bla bänkbelysning. Först var jag inne på att återanvända bänkbelysningen från förra tvättstugan men den är med lysrör. Nu är jag sugen på en belysning med spotar. Får se vad det blir. Det fattas också lite krokar mm. Men det får bli allteftersom jag hittar det jag vill ha!

2 kommentarer:

  1. Oj vilken fin tvättstuga, precis i min smak.

    /Bloggolina

    SvaraRadera
  2. Fin blogg du har :)
    Väldigt fin tvättstuga måste jag säga! Hade gärna haft en likadan!
    Kram Frida

    SvaraRadera