onsdag 25 februari 2009

Matplatsen i köket

Så här ser matplatsen ut i vårt kök:




Vi tapetserade om förra hösten och valde den här tapeten från Designers Guild. Är egentligen inte någon fantast av deras mönster och tapeter, men just då föll denna både mig och maken i smaken.

Men man kan ju undra vad som hände?!? Vi brukar aldrig falla för sånt som är väldigt mönstrat, och helt plötsligt kunde vi tänka oss denna!

När den väl var på plats var vi på väg att tapetsera om nästan direkt efter det blev klart, men bestämde oss för att ge den en chans i alla fall. Nu har vi haft den ett år och faktisk så är den ok! Men man blir låst i gardinval. Inga tyger med mönster, då tror jag det slår om i huvudet!


4 kommentarer:

  1. Hallå hallå....Jättesnygg tapet. Jag gillar Designers Guild men det får inte vara för gräla färger. Näe vita gardiner skall det ju vara till tycker jag iaf, fräscht...

    Kram anne

    SvaraRadera
  2. ibland vinner man på att våga lite jag tycker det ser riktigt fint ut men jag gillar ju svart och vitt så lätt att matcha andra färger då.
    kika gärna in på min inredningsblogg och skriv nån kommentar;)

    SvaraRadera
  3. Jättefin tapet...och snyggt ihop med era lite mer strama köksmöbler.Fint!!!

    kram/tina

    SvaraRadera
  4. Vad fint ni har det!
    Vad roligt att du är med och tävlar, lycka till! Kram Sandra

    SvaraRadera