tisdag 10 februari 2009

Det är svårt att göra alla nöjda...

Mina barn är för tillfället inte så glada på mig!

Jag har nämligen inspirerats av http://husnr8.blogg.se/ (där finns mycket fint att inspireras av!) och grävt ner stolpar runt vår cykelparkering. Problemet är då att vintertid kommer inte grannen åt med traktorn att tömma skopan med snö där, för stolparna är i vägen! Han brukar hjälpa oss att göra en stor snöhög som barnen kan leka i, gräva gångar i och åka bob utför.

Lillebror föreslog fiffigt att jag varje höst kan gräva upp dem och varje vår gräva ner dem igen! Vad han inte vet är att hans pappa gör det mesta grundligt - han gjöt nämligen fast dem i betong! Så det är inte tal om att gräva upp eller ner!!!

Jag har nu hela helgen slitit med snöskoveln för att "manuellt" skapa detta snöberg till barnen, vad gör man inte för sina älskade barn? (O snö har det ju funnits gott om den här helgen!)



Eftersom maken tror att det kommer att falla mer snö denna vinter har han nu skottat av toppen på mitt berg så att det ryms mer snö där. (Han tycker inte om när jag gör smala, höga toppar. Då ryms inte all snö, säger han. Måste kanske erkänna att han har rätt, men bara lite...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar