måndag 1 mars 2010

Årets första vårtecken!

Så är det dags för årets första vårtecken! Jag har ju antagit Humlebackens vårteckensutmaning!
Vill ni se fler vårtecken från bloggare i hela vårt avlånga land hittar ni dem här.

Här har det verkligen vräkt ner snö hela helgen så det kändes inte så lätt att hitta ett tecken på våren! Men våren behöver ju inte bara betyda snöglopp och blomsterknopp!

Ett litet vårtecken hittade jag däremot i vår närbutik. Direkt innanför entren står ett ställ och pockar på ett besök, stället med alla fröpåsar med härliga bilder på blommor och grödor. Jag brukar ibland ta mig tid att stanna en stund och botanisera bland alla påsar innan jag kommer till sans och inser att jag varken har tid, energi eller plats att driva upp plantor ända från fröstadiet! Det får nog bli som det brukar bli - jag köper färdigdrivna plantor längre fram i vår.

9 kommentarer:

  1. Det ska bli kul att följa era inlägg om våren:) Åh, vad jag längtar efter kite sol och värme....
    kram

    SvaraRadera
  2. Det är väl ett vårtecken så gott som något! Och så luktar det ju så gott bland alla fröerna också!! Jag tror inte heller att jag kommer att driva upp några i år, men ibland gör jag det och det är ju så himla kul!
    kram

    SvaraRadera
  3. I vk visade dom att båten på älven som far vid islossningen är nu utsatt.Undrar när den kommer att fara i år.

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt att botanisera bland alla fröpåsar. Man blir så sugen att sätta frön och oftast blir det alltför många. Hittade till dig tack vare vårteckenutmaningen. Hälsn från Blekinge!/Merja

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt vårtecken! Nu måste det planeras för när det väl blir vår så går det ju så snabbt...
    Kramen.

    SvaraRadera
  6. Fröpåsar, då börjar det bli vår, helt klart!
    Vi kämpar vidare!
    Agneta

    SvaraRadera
  7. ojoj, jag har inte börjat så några fröer än. Det kanske är dags. Tack för påminnelsen. Fin blogg har du också.

    SvaraRadera
  8. Nu kan man frossa i fröer...drömma,planera och plantera. Härligt att få sätta fingrarna i jorden igen.=)
    /Vella

    SvaraRadera
  9. Åh, så härligt med nya fröer, har själv skickat efter på nätet, så nu sitter jag och drömmer.

    Kramar Birgitta

    SvaraRadera