torsdag 26 november 2009

Adventsstjärnan


Äntligen är den på plats - adventstjärnan! Ända sen vi planerade och ritade utbyggnaden har jag drömt om att ha en stor adventsstjärna i det höga fönstret.

Det var lite piller innan den hängde som den skulle, det är ju alltid så när man ska göra iordning något för första gången, men nu är kabeln kapad och en ny stickpropp monterad.

Jag tänker alltid på min träslöjdslärare som jag hade på mellanstadiet, Helge, när jag monterar el till lampor. Han var så enormt snäll och lät oss göra pelarbord, kistor och en hel del lampor! Därav mina elkunskaper!

Eftersom det är så högt till eluttaget fick jag kånka in stegen först!



Men nu hänger den där så fint!


Bilder: privata

5 kommentarer:

  1. Wooow, så SNYGGT!!!
    Jag drömmer också om liknande fönster...
    Det är verkligen superfiiint.
    Här ska stjärnorna också fram idag.
    Får göra det bästa av det man har;)

    Há en bra dag
    kram

    SvaraRadera
  2. Jättefint...passade perfekt där i det stora fina fönstret ;-)
    Kram Therése

    SvaraRadera
  3. Jättemysigt, jag älskar pappstjärnor i alla dess former. Vad roligt att tänka ut något redan på byggstadiet, o nästan kunna se det framför sig o sen blir det lika fint som i tankarna, ha en fin helg, kram

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Vilket HÄRLIGT fönster!!!

    SvaraRadera